Owocowe wyzwanie

Owocowe wyzwanie

wpis w: Wyzwania | 0

Dzisiaj rozpoczynamy cykl wyzwań, które będzie trwało przez najbliższe dwa tygodnie. Przez ten czas będziemy wspólnie objadać się pysznymi sezonowymi owocami. Każdy owoc jest wartościowy i warto go spróbować nawet jak nie masz czasu, żeby iść do sklepu i kupić najzwyklejsze jabłko. Od dzisiaj mam nadzieje, że to się zmieni! Od dzisiaj wprowadzamy zmiany! Od dzisiaj codziennie jesz owoce!

Plan na najbliższe dwa tygodnie jest taki: Każdego dnia począwszy od dzisiaj idziesz do sklepu, aby kupić 1 kg sezonowych owoców. Aby lepiej przygotować się może je zakupić dzień wcześniej i zastanowić się w jakiej postaci zjesz je następnego dnia. Do pracy możesz je dzień wcześniej umyć i przygotować w odpowiednim pojemniczku. Możesz je zblendować lub wykonać kefir. Wszystko zależy od Twojej fantazji w jaki sposób je pochłoniesz. Ważne abyś codziennie je jadł w dużych ilościach i wytrzymał przez dwa tygodnie. W tym czasie zrezygnuj ze słodyczy. Na pewno poczujesz różnicę.

Moje propozycje sezonowych owoców na najbliższe dwa tygodnie:

  • agrest,
  • arbuz,
  • czereśnie,
  • maliny,
  • porzeczki,
  • śliwki,
  • truskawki,
  • wiśnie,
  • jagody,
  • ostrężyny
  • borówki amerykańskie.

 

Co z nich można zrobić?

  • Kefir owocowy

Mieszasz owoce z kubeczkiem kefiru lub jogurtu naturalnego. Możesz również zblendować.

  • Smooth

Blendujesz kilka owoców, np. banana z truskawką, malinę z czereśnią

  • Same owoce

Zajadasz czyste, dobrze umyte owoce z talerzyka:)

  • Sałatka owocowa

Mieszasz kilka rodzajów owoców. Każde drobno posiekane. Można polać jogurtem naturalnym lub winem.

  • Galaretka owocowa

Owoce zalane galaretką również smakują doskonale.

  • Ciasto owocowe

Fajnym pomysłem na zjedzenie owoców jest też ciasto z danym rodzajem owoców, np. tarta z malinami.

  • Smakowa woda mineralna

Doskonałym pomysłem jest smakowa woda mineralna, gdzie można dodać wybrane owoce lekko zgniecione, dodać parę listków mięty, kilka kostek lodu i oczywiście woda mineralna.
Przykład:
W szklance rozgniatamy kawałek arbuza, dodajemy plasterek cytryny, listki mięty, kilka kostek lodu i uzupełniamy wodą mineralną. Napój ten nie źle gasi pragnienie.

 

To jest tylko kilka moich pomysłów na najbliższe tygodnie. A ty jakie masz pomysły? Pamiętaj każdego dnia coś innego!
Kolejne wyzwanie w poniedziałek 25.07.2016 r.

 

No to teraz biegnij do sklepu i zajadamy się pysznymi owocami….:)